بهائیان مجبورند تابع حکومت باشند!!!

از آن‌جا که بررسی احکام در هر دیانتی قائم به صحت آن دین است، لذا در ابتدا، بررسی دین از روی احکام، شیوه مناسبی به نظر نمی‌رسد؛ چرا که اگر حقانیت دینی به اثبات برسد، کل زیرمجموعه آن مورد تأیید است و روشن است که استناد آن موارد به آورندگان آن دین خواهد بود. این موضوع، اختصاصی به ادیان الاهی ندارد و از همین شیوه می‌توانیم در راستای شناسایی و نقد ادیان و فرقه‌های غیر الاهی نیز بهره ببریم. اما فرقه بهاییت شیوه‌ی دیگری اتخاذ کرد و در صدد برآمد با یاری جستن از یک حرکت عوام‌فریبانه، نگاه‌های ظاهربینانه و عوام‌زده را به سوی خود جلب کند.

طرح این بحث با دو ادعای ذیل به ظهور نشسته:

  • احکام بهاییت مطابق با مقتضیات زمان است.
  • احکام بهاییت مطابق عقل و درک بشری (نه عقل الاهی) می‌باشد.

به همین دو دلیل، ما و تمام انسان‌ها اجازه داریم از بهاییت بپرسیم که فلان حکم شما اولاً مطابق کدام اقتضای زمان است و ثانیاً: آیا این حکم مطابق عقل و فهم انسان هست یا نه؟!

حالا که دلیل و مجوز بررسی احکام روشن شد، مباحث پیرامون حکم وجوب اطاعت از حکومت و چگونگی اجرای این حکم توسط بهاییان و بیت العدل  بررسی می‌گردد.

نکته‌ی اول: طبق نص زیر هیچ کس حق توجیه و تعبیر و تفسیر احکام را ندارد حتی بیت العدل. در بهاییت ظاهر حکم حجت است. «مقصود از تأویل این‌که از ظاهر خود را محروم ننمایند و از مقصود محتجب نمانند. مثلاً اگر از سماء مشیت فَاغْسِلُوْا وُجُوْهکُمْ نازل شود تأویل ننمایید که مقصود از غُسل، غُسلِ وَجهِ باطن است و باید به آب عرفان او را غُسل داد و طاهر نمود و اَمثال آن …» (مجموعه اقتدارات، ص ٢٧٩ و ٢٨۴)

نکته‌ی دوم:  طبق نص زیر بهاییان نباید بدون اجازه حکومت کوچک‌ترین حرکتی نمایند و باید پیوسته تابع قوانین حکومت باشند.

جناب عبدالبهاء در لوح عزیزاللّه خان ورقا می‌فرمایند: «باری بنص قاطع جمال مبارک روحی لاحبائه الفدا ابداً بدون اذن و اجازه حکومت جزئی و کلی نباید حرکتی کرد؛ و هر کس بدون اذن حکومت ادنی حرکتی نماید مخالفت بامر مبارک کرده است و هیچ عذری از او مقبول نیست…» (گنجینه حدود و احکام، باب هفتاد و پنجم، ص ۴۶۳) نکته‌ی سوم: در بهاییت تبلیغ واجب است و لذا مطابق نص زیر واجب است بهاییان تبلیغ را بر هر کاری مقدم بدارند. جناب بهاء‌الله می‌فرمایند: «امری که الیوم واجب و لازمست تبلیغ امرالله بوده و خواهد بود، چنانچه در اکثری از الواح نازل‌شده باید آن جناب بکمال حکمت باین امر اکبر اعظم مشغول باشند …» (آثار قلم اعلى، ج ۶، ص ۱۶۷)

حالا که اطاعت از حکومت واجب است، چرا در کشور ایران که تبلیغ بهاییت ممنوع است و جرم می‌باشد باز احبا(بهائیان) بر خلاف قوانین حکومتی بر تبلیغ پافشاری می‌کنند؟! به چه دلیل علی‌رغم وجوب تبلیغ در بهاییت احبا در اسراییل تبلیغ نمی‌کنند؟! به هر ملاحظه‌ای که در اسراییل تبلیغ بهاییت نمی‌شود، در ایران نیز نباید چنین شود؛ اما برای تبلیغ در ایران از هیچ اهرم فشاری فروگذار نمی‌کنند و شدیدترین تحریم‌ها و فشارها را از طریق مجامع بین‌المللی بر مردم مظلوم ایران وارد می‌کنند. آیا یک هزارم این فشارها بر اسراییل اعمال می‌شود؟ آیا بهاییت و در رأس آن بیت العدل، برنامه‌ای برای اعمال فشار بر اسراییل جهت محقق کردن این واجب دینی خود، یعنی وجوب تبلیغ دارد؟

برگرفته از سایت تحری حقیقت


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *