یک پاسخ ساده

به نظر شما آیا امام زمان علیه السلام ظهور کرده؟

تو این متن میخوایم به طور خیلی خلاصه مطالبی رو تو این زمینه مرور کنیم.

برای شیعه‌ها چهار تا کتاب خیلی مهم وجود دارند که بهشون میگن کتب اربعه[۱]. بیشتر اعتقادهای شیعه هم از قرآن و این چهار تا کتاب درمیاد که همه قبولشون دارن.

اصول کافی بخشی از یکی از این چهار تا کتابه. توی این کتاب[۲] کنار هزاران حدیث زیبا، حدیثی اومده به نام “حدیث لوح”. این حدیث از مهم‌ترین مدرک‌هایی هست که امامت ۱۲ امام ما رو اثبات می کنه. توی این حدیث پیامبر(ص) تک تک امامان شیعه رو با اسم و مشخصات نام می بره تا می رسه به امام حسن عسکری(ع) میگه: «و اکمل ذلک بإبنه “م ح م د” رحمه للعالمین» یعنی این سلسله امامت به پسر امام حسن عسکری(ع) که اسمش “م ح م د” هست، کامل میشه.

نتیجه این که اولاً امام دوازدهم که قراره سلسله امامان رو کامل کنه باید پسر امام حسن عسکری(ع) باشه و ثانیاً اسمش باید “م ح م د” باشه. تا حالا کسی به این نام و نسب اومده ادعا کنه من مهدیم؟؟!!

خیلی‌ها تا حالا اومدن ادعا کردن که آقایون! خانوما! منم امام زمانتون…! اما هیچ کدوم این دو تا ویژگی ساده، یعنی اینکه اسم خودشون م ح م د و اسم پدرشون حسن(امام یازدهم) باشه، رو نداشتن. حتی اونایی که خیلی معروف بودن مثل محمد بن نصیر نمیری، محمد بن علی شلمغانی و از همشون معروف‌تر، علی محمد باب.

تازه یک چیز خیلی جالب‌تر اینکه همین آقای علی محمد باب-که بهائی ها او رو امام دوازدهم شیعیان و بشارت دهنده به بهائیت می دونن- هم توی کتاب دلائل سبعه خودش و همچنین بهاءالله، پیغمبر بهائی ها، تو کتاب ایقان خودش همین حدیث لوح رو آوردن و این نشون می ده که خود این آقایون هم قبول داشتن که امام دوازدهم شیعه‌ها یکی دیگه هست.(البته تو این زمینه هم مطلب زیاده)

از این که بگذریم می‌رسیم به یه بحث شیرین دیگه. چیزی که همه خودشون می دونن! امام دوازدهم میاد که دنیا رو نجات بده، میاد تا ظلم رو بزنه کنار، میاد تا وضع دنیا رو رو به راه کنه. ولی الآن می‌بینیم که وضع دنیا بهتر نشده هیچی، بدتر هم داره می شه. تبعیض و ظلم تو دنیا صدای خیلی‌ها رو درآورده.

حالا میشه یکی شیعه باشه، به شیعه بودنش معتقد باشه و بگه امام زمان ظهور کرده و رفته؟!! خوب اگه اینایی که تا حالا ظهور کردن امام زمان بودن که دیگه دنیا این شکلی نبود، دیگه وضعیت خیلی از مردم این قدر خراب نبود!

عجیبه که اونایی که این آقایون رو که ادعای مهدویت کردن قبول دارن هم به این وضع خراب اعتراف می کنن. مثلاً آقای عباس افندی[۳] در مورد کارهایی که آقای علی محمد باب انجام داده می گه: احکام باب روی چهار تا پایه اجرا می‌شد: زدن گردن‌ها، سوزاندن کتاب‌ها، نابودی بقعه‌ها و کشتار عمومی[۴]!!!

اگه قبول کنیم که امثال علی محمد باب، امام دوازدهم شیعه باشند، نمی تونیم این رو قبول کنیم که بعدِ اومدنشون دنیا گلستان شده. وضع داره روز به روز بدتر هم می شه. پس نتیجه این شد …

مطالبی که گفته شد، یک پاسخ ساده و کوتاه به سؤال مطرح شده بود. اگه دنبال پاسخ کاملتری می گردی باز هم توی این سایت جستجو کن؛ پاسخ های جالبتری پیدا می کنی.



[۱] – کافی، استبصار، تهذیب، فقیه من لا یحضره الفقیه

[۲] – اصول کافی(ترجمه)، ج۲ ص ۴۹۸

[۳] عباس افندی ملقب به عبدالبهاء، دومین شخصیت بهائیت و جانشین میرزا حسینعلی نوری(بهاءالله) است.

[۴]  مکاتیب، ج۲، ص۲۶۶


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *