“بیت العدل” چه می کند؟!

همه می دانند امروز رهبری اکثریت بهائیان با تشکیلاتی به نام “بیت العدل ” است که نه نفر عضو دارد که از مقر خود که هم اکنون
در اسرائیل است جامعه جهانی بهائیان را اداره و مدیریت می نماید.اگرچه گروهی از بهائیان هم هستندکه خود را بهائیان ارتدکس می نامند واین تشکیلات را قبول ندارند و آن را غیر قانونی می دانند. البته اینان در اقلیت هستند و طرفداران بیت العدل موجود در اکثریت.

سوال و پرسش اصلی که ذهن همه کنجکاوان عالم را به خود مشغول ساخته این است که این تشکیلات چگونه کار می کند و اصولا چه می کند؟

می دانید مثلا در مورد کلیساها و نظام مدیریتی آن و واتیکان و پاپ و …هزاران تحقیق و گزارش ساخته شده ولی تا به حال یک گزارش از بیت العدل و تشکیلات و نحوه اداره و مسائل مالی و مدیریتی و سوابق افراد عضو بیت العدل و تشکیلات زیر مجموعه آن منتشر نشده است.

حتی بهائیان نیز اجازه ندارند در مورد بیت العدل کنکاش نمایند و سوال بپرسند و تحقیق کنند.کسی هم اجازه تهیه رپورتاژ از بیت العدل را ندارد و دیدید که حتی دو اسرائیلی گزارشگر که برای رادیو تلویزیون استرالیا گزارش می ساختند وقتی که خواستند گزارشی از بیت العدل تهیه کنند با درهای بسته مواجه شدند و حتی دوربین مخفی آنان نیز نتوانست چیز قابل توجهی از این مقر فرماندهی بهائیان جهان مخابره کند.

(رجوع کنید به فیلم مستند “بهائیان در حیات خلوت من”)

تنها نمود این بیت العدل گاهی بیانیه ای است که صادر می کند و بهائیان موظف به شنیدن و امتثال آن هستند و لاغیر.سوال و جواب و لم و بم هم جایز نیست…

به نقل ازسایت بهائی پژوهی

(ادامه دارد)

 


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به ““بیت العدل” چه می کند؟!”

  1. amir نیم‌رخ
    amir

    سلام خواهشمدم که این مجموعه ارزشمند حتی در ریز ترین نکات دقیق مستند کنید
    سپاسگزار
    یاعلی